Pages

jeudi 14 avril 2011

Impressions From Paris / Impressions de Paris

Impressions From Paris

I'm finally back! I thank you all for being patient while I deserted you... You must forgive me if I apparently took my own sweet time... But you must understand: I came back with almost 2500 RAW shots and you know what I am. I've already got rid of almost 2300 of those and even then, the work that awaits me appears daunting. Well, post-processing is already on in a big way and first image could appear as early as tonight.

You also know that I almost never do ordinary point and shoot. I can't, friend James Longster would hate me forever.

This time however - just this once! - my Impressions From Paris are a mixed lot. To prove a point, or to illustrate differences, I will use straight photographs with minimal post-processing.

Those photographs will be clearly marked as such. They should almost never be considered "art" as they're not intended to be. If there is no such indication, it means that I may have done the most horrendous things in post-processing. In those, and only in those, I am what I truly am.

Welcome to those Impressions, beginning very soon.

Roger Gauthier, The Photographer Who Came From The Cold

••••••••••••••••••••••••••••

Impressions de Paris

Je suis finalement de retour ! Merci à vous tous pour votre patience pendant que je vous désertais... Vous devez me pardonner d'avoir apparemment pris tout mon temps. Mais vous devez me comprendre : Je suis revenu avec près de 2500 fichiers RAW et vous me connaissez. Je me suis déjà débarrassé de près de 2300 de ces photos et même là, le travail qui m'attend me semble effrayant. Mais j'ai déjà commencé le post-traitement et vous pourriez voir une première image dès ce soir.

Vous savez que je ne fais pratiquement jamais de « point and shoot ». Je ne peux pas, l'ami James Longster me détesterait pour toujours.

Cette fois cependant - et pour cette fois seulement ! - mes impressions de Paris forment un joyeux mélange. Pour illustrer un point, ou montrer des différences, j'utiliserai parfois des photos ordinaires avec un post-traitement minimal.

J'identifierai clairement ces photos. Elles ne doivent absolument pas être considérées comme de l'art - elles n'en sont pas. À défaut d'une telle indication, je peux bien avoir fait les choses les plus horribles en post-traitement. Ce n'est que dans ce cas que je suis ce que je suis vraiment.

Merci de jeter un coup d'oeil à ces Impressions, qui débuteront sous très peu.

Roger Gauthier, Le photographe venu du froid

Aucun commentaire:

Publier un commentaire

Peu importe que vous soyez photographe ou non, expert ou non, je serai toujours heureux de lire vos commentaires ! :-)
•••••••••••••••••
I'm always happy to read your comments, whether you are a photographer or not, an expert or not! :-)